dinsdag 8 mei 2012

Andalucía: afscheid van Santa Lucía

Santa Lucía (6/5)
Ons vertrek vandaag naar Nederland. Nog even intens genoten van vogelgezang en hanengekraai. Daarna afscheid genomen van Isabel en .... mijn rupsen, zijderupsen wel te verstaan.

Ik kreeg ze van een Spanjaard, die een week geleden met zijn zoontje bladeren van een moerbeiboom in onze tuin van Santa Lucía plukte. Toen ik in gebrekkig Spaans aan hem vroeg wat hij daarmee ging doen, vertelde hij dat hij die bladeren voerde aan zijderupsen. Hij beloofde mij wat rupsen te brengen. Enkele dagen later kwam hij inderdaad terug met een aantal exemplaren voor mij. 

Het is hier een hobby van kinderen om zijderupsen te houden. Ze volgen dan het proces van rups tot cocon en daarna tot vlinder.
Zijderupsen fase 1
Zijderupsen fase 2 (na 4 dagen)
Mijn rupsen bleven vooralsnog steken in het stadium van rups, want ik heb onze huisdiertjes afgestaan aan mijn Spaanse familie. Jammer dat ik ze niet kon meenemen.
Het schijnt, dat je ze ook kunt eten.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten