maandag 12 maart 2012

Melbourne – vertrek naar Nederland

Melbourne – terug naar Nederland (10/3)
De dag van ons vertrek: weer terug naar Nederland, via Singapore, Frankfurt en Brussel.
's Ochtends op het dakterras van onze Australische gastvrouw lekker en gezellig ontbeten met vers geperst sinasappelsap, gekookt ei, verse toast, en verse croissants van de espressobar aan de overkant.

Onze reis is ten einde. Ons vliegtuig vertrekt rond 17.00 uur plaatselijke tijd;  morgenochtend zijn we om 10.00 uur plaatselijke tijd in Brussel! We zijn dan wel ruim een etmaal verder.
Vaarwel prachtig Australië!
Terug naar Europa, met zoveel cultuur en variatie op zo'n klein oppervlak. Nederland is daar een deel van.
En - gek genoeg - besef ik nu meer dan een maand geleden, dat ik een Nederlander ben en vooral Europeaan.

Naschrift: na twee weken  (25/3)- terug in Nederland - schaam ik me helaas ervoor om Nederlander te zijn. Ik distantieer me van de normloze, xenofobe en anti-Europese mentaliteit hier in dit land.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten